Sprzedaż

Czy konkursy dla sprzedawców faktycznie są motywujące?

cel

Większa sprzedaż wybranych artykułów, oferowanie klientom nowego modelu produktu, proponowanie kilku sztuk w niższej cenie – w sieciach retail jest wiele sytuacji, w których managerom zależy na szybkim zwiększeniu motywacji handlowców. Szefowie organizują więc konkursy, licząc na to, że zaplanowana strategia szybko zostanie zrealizowana, a współzawodnictwo łatwo zaangażuje wszystkich pracowników. Niestety, po pewnym czasie może okazać się jednak, że koncepcja wcale się nie rozwija i większość osób w ogóle podjęło wyzwania. Co poszło nie tak? […]

Przekazywanie wiedzy w rozproszonych sieciach handlowych

Sklep koszyk

Kiedy zarząd sieci handlowej chce wdrożyć nową strategię, w pierwszej kolejności powinien zadbać o to, aby dostarczyć pracownikom niezbędne informacje, potrzebne do zrealizowania jej założeń. To przecież właśnie pracownicy mają bezpośredni kontakt z klientem i to od nich zależy, czy ustalona przez kierownictwo strategia odniesie sukces. Niska efektywność tradycyjnych działań Wyobraźmy sobie, że do sieci zostaje wprowadzona nowa promocja. Jak pracownicy najczęściej dowiadują się, w jaki sposób przedstawiać ją klientom? Obecny transfer wiedzy na linii zarząd/dział […]

Poligon Szefów Sprzedaży już 21-22 listopada w Warszawie!

Forum Szefów Sprzedaży

Praca menedżera sprzedaży to codzienna walka na wielu frontach. Bez dobrego przygotowania sztabowego trudno jednak liczyć na spektakularne efekty. Dokładny wywiad, umożliwiający rozpoznanie sytuacji oraz uważna lektura raportów z pola bitwy o klienta są niezbędne do opracowania zwycięskiej strategii i taktyki. Bez lojalności i oddania podległych jednostek oraz udanych sojuszy z sieciami dystrybucyjnymi sprzedażowy plan ataku nie ma jednak szans powodzenia. Forum Szefów Sprzedaży skierowane jest do tych, którzy przygotowują się do kampanii sprzedażowej, diagnozują […]

Sieć SPAR podsumowuje rok 2017

SPAR

Rok 2017 to udany rok dla SPAR. Do końca roku jeszcze dwa miesiące, a SPAR już może pochwalić się realizacją celów rocznych w zakresie rozwoju sieci oraz rozwoju sprzedaży do konsumenta. Aktualnie w sieci funkcjonują 252 sklepy. Taki był plan na cały rok, a do końca roku zostały jeszcze dwa miesiące. Sieć podkreśla, że przynoszą również efekty działania marketingowe i handlowe w zakresie budowania sprzedaży sklepów do konsumenta. Pierwsze półrocze 2017 w odniesienie do 2016 […]

Co drugi handlowiec niedopasowany do firmy

Jak podaje portal Pracuj.pl w ostatnich latach najwięcej ofert pracy dotyczyło stanowisk handlowo-sprzedażowych. Tylko w sierpniu br. odnotowano, że stanowiły one 36% wszystkich ogłoszeń. Jedną z przyczyn takiej sytuacji jest duża rotacja pracowników na tych stanowiskach, a ta z kolei często wynika z niewłaściwego dopasowania osoby do firmy i obowiązków. Od lat obserwujemy bardzo dużą rotacje wśród przedstawicieli handlowych i sprzedawców, co wynika przede wszystkim z niedopasowania profilu osobowego handlowca do firmy i powierzonych mu […]

POLOmarket i Stokrotka nawiązują współpracę poprzez utworzenie spółki Polskie Supermarkety sp. z o.o.

POLOmarket i Stokrotka informują, że zawarły porozumienie w sprawie nawiązania współpracy handlowej  poprzez zawiązanie spółki Polskie Supermarkety sp. z o.o. Pod logo POLOmarket i Stokrotka funkcjonuje obecnie 535 sklepów detalicznych o łącznych obrotach rocznych przekraczających  4,1  mld złotych netto. Celem porozumienia jest utworzenie spółki kapitałowej Polskie Supermarkety Sp. z o.o., w której POLOmarket i Stokrotka obejmą po 50% udziałów. W ramach spółki Polskie Supermarkety utworzony zostanie dział handlowy odpowiedzialny za koordynację polityk zakupowych towarów handlowych […]

Kellogg + Pringles = Sukces

pringles

Procter & Gamble za 2,7 miliarda dolarów sprzedaje firmie Kellogg markę chipsów ziemniaczanych – Pringles. Firma Kellogg, do tej pory znana przede wszystkim z produkcji płatków śniadaniowych (m.in. Corn Flakes) gdzie jest globalnym liderem, dzięki przejęciu Pringles chce uzyskać podobną pozycję na rynku przekąsek. W ubiegłym roku marka chipsów Pringles, które charakteryzują się nietypowymi opakowaniami w postaci tekturowych tub, wygenerowała przychód w wysokości 1,5 miliarda dolarów. Procter & Gamble ogłosił, że ostatecznie chce wycofać się z branży spożywczej i […]