Większa sprzedaż wybranych artykułów, oferowanie klientom nowego modelu produktu, proponowanie kilku sztuk w niższej cenie – w sieciach retail jest wiele sytuacji, w których managerom zależy na szybkim zwiększeniu motywacji handlowców. Szefowie organizują więc konkursy, licząc na to, że zaplanowana strategia szybko zostanie zrealizowana, a współzawodnictwo łatwo zaangażuje wszystkich pracowników. Niestety, po pewnym czasie może okazać się jednak, że koncepcja wcale się nie rozwija i większość osób w ogóle podjęło wyzwania. Co poszło nie tak? […]
Sprzedaż
Kiedy zarząd sieci handlowej chce wdrożyć nową strategię, w pierwszej kolejności powinien zadbać o to, aby dostarczyć pracownikom niezbędne informacje, potrzebne do zrealizowania jej założeń. To przecież właśnie pracownicy mają bezpośredni kontakt z klientem i to od nich zależy, czy ustalona przez kierownictwo strategia odniesie sukces. Niska efektywność tradycyjnych działań Wyobraźmy sobie, że do sieci zostaje wprowadzona nowa promocja. Jak pracownicy najczęściej dowiadują się, w jaki sposób przedstawiać ją klientom? Obecny transfer wiedzy na linii zarząd/dział […]
Praca menedżera sprzedaży to codzienna walka na wielu frontach. Bez dobrego przygotowania sztabowego trudno jednak liczyć na spektakularne efekty. Dokładny wywiad, umożliwiający rozpoznanie sytuacji oraz uważna lektura raportów z pola bitwy o klienta są niezbędne do opracowania zwycięskiej strategii i taktyki. Bez lojalności i oddania podległych jednostek oraz udanych sojuszy z sieciami dystrybucyjnymi sprzedażowy plan ataku nie ma jednak szans powodzenia. Forum Szefów Sprzedaży skierowane jest do tych, którzy przygotowują się do kampanii sprzedażowej, diagnozują […]
Rok 2017 to udany rok dla SPAR. Do końca roku jeszcze dwa miesiące, a SPAR już może pochwalić się realizacją celów rocznych w zakresie rozwoju sieci oraz rozwoju sprzedaży do konsumenta. Aktualnie w sieci funkcjonują 252 sklepy. Taki był plan na cały rok, a do końca roku zostały jeszcze dwa miesiące. Sieć podkreśla, że przynoszą również efekty działania marketingowe i handlowe w zakresie budowania sprzedaży sklepów do konsumenta. Pierwsze półrocze 2017 w odniesienie do 2016 […]
Jak podaje portal Pracuj.pl w ostatnich latach najwięcej ofert pracy dotyczyło stanowisk handlowo-sprzedażowych. Tylko w sierpniu br. odnotowano, że stanowiły one 36% wszystkich ogłoszeń. Jedną z przyczyn takiej sytuacji jest duża rotacja pracowników na tych stanowiskach, a ta z kolei często wynika z niewłaściwego dopasowania osoby do firmy i obowiązków. Od lat obserwujemy bardzo dużą rotacje wśród przedstawicieli handlowych i sprzedawców, co wynika przede wszystkim z niedopasowania profilu osobowego handlowca do firmy i powierzonych mu […]
POLOmarket i Stokrotka informują, że zawarły porozumienie w sprawie nawiązania współpracy handlowej poprzez zawiązanie spółki Polskie Supermarkety sp. z o.o. Pod logo POLOmarket i Stokrotka funkcjonuje obecnie 535 sklepów detalicznych o łącznych obrotach rocznych przekraczających 4,1 mld złotych netto. Celem porozumienia jest utworzenie spółki kapitałowej Polskie Supermarkety Sp. z o.o., w której POLOmarket i Stokrotka obejmą po 50% udziałów. W ramach spółki Polskie Supermarkety utworzony zostanie dział handlowy odpowiedzialny za koordynację polityk zakupowych towarów handlowych […]
Procter & Gamble za 2,7 miliarda dolarów sprzedaje firmie Kellogg markę chipsów ziemniaczanych – Pringles. Firma Kellogg, do tej pory znana przede wszystkim z produkcji płatków śniadaniowych (m.in. Corn Flakes) gdzie jest globalnym liderem, dzięki przejęciu Pringles chce uzyskać podobną pozycję na rynku przekąsek. W ubiegłym roku marka chipsów Pringles, które charakteryzują się nietypowymi opakowaniami w postaci tekturowych tub, wygenerowała przychód w wysokości 1,5 miliarda dolarów. Procter & Gamble ogłosił, że ostatecznie chce wycofać się z branży spożywczej i […]
- 1