Rosnące ceny ziaren, zmiany klimatyczne wpływające na uprawy, rozporządzenie UE dotyczące wylesiania (EUDR) – to tylko niektóre z wyzwań stojących przed całym rynkiem kawy. Z okazji Międzynarodowego Dnia Kawy, obchodzonego 29 września, Fairtrade Polska zwraca uwagę na drobnych rolników uprawiających kawę, którzy odpowiadają nawet za 70% jej światowej produkcji. W tym dniu warto pamiętać o roli, jaką każdy z nas może odegrać w kształtowaniu bardziej sprawiedliwego rynku i zrównoważonej przyszłości kawy. „Mała czarna” stała się […]
Kawa
Marka Inka rozpoczęła wsparcie sprzedaży napojów roślinnych w postaci loterii konsumenckiej obejmującej cały katalog napojów. Promocja trwa od 2 do 30 września 2024. Dla uczestników Inka przygotowała szereg nagród. Nagrodą gwarantowaną dla każdego rejestrującego paragon jest ebook z przepisami na śniadania, napoje i desery z wykorzystaniem napojów roślinnych Inka przygotowany przez kulinarną influencerkę @kuchennykodeks. W każdym tygodniu trwania loterii zostanie rozlosowanych 5 automatycznych ekspresów SMEG wraz zapasami napojów roślinnych Inka, a w finale na zwycięzcę […]
Codzienny rytuał picia kawy może towarzyszyć nam na wiele różnych sposobów. Latem często sięgamy po dodatki w postaci lodu lub schłodzonego mleka, by poczuć upragnione orzeźwienie. Marka NESCAFÉ wychodzi naprzeciw oczekiwaniom konsumentów i wprowadza nowe, aromatyzowane kawy rozpuszczalne NESCAFÉ Rich Caramel oraz NESCAFÉ Smooth Hazelnut, które można przygotować zarówno na gorąco, jak i na zimno. Kawa jest napojem, który chętnie wybieramy przez cały rok, bez względu na temperaturę czy miejsce, w którym się znajdujemy. Nowe […]
Rok 2023 to czas bardzo intensywnego rozwoju dla marki Starbucks w Polsce. Sieć w tym okresie skupiała się na budowaniu wyjątkowych doświadczeń związanych z wizytą w kawiarni. Lokale marki pojawiły się w nowych miastach, umożliwiając kolejnym sympatykom jeszcze łatwiejszy dostęp do bogatej oferty kawiarni. Sprawdź, jak wyglądał rok 2023 w Starbucks Polska! Jeszcze bliżej Gości Miłośnicy Starbucks w 2023 roku mogli cieszyć się jeszcze łatwiejszym dostępem do oferty kawiarni. W tym roku marka otworzyła łącznie […]
Oferta Empiku stale się poszerza i nie chodzi tu tylko o nowe tytuły książkowe, artykuły do wystroju wnętrz czy gadżety elektroniczne, a o nowe marki własne w segmencie delikatesów. Do sprzedaży trafiły właśnie wyjątkowe produkty, które powstały we współpracy z polskimi, rzemieślniczymi firmami. Aromatyczną kawę Wild Drop oraz kolekcję starannie wyselekcjonowanych herbat liściastych Dulcis Arte znajdziesz w wybranych salonach Empik oraz na Empik.com. Brazylijska kawa rzemieślniczo wypalana w Polsce Przelewowa, z ekspresu ciśnieniowego, kawiarki a […]
Największa w Polsce sieć małych sklepów znów zaskakuje. Tym razem Żabka postanowiła wprowadzić „Kawonament” – czyli miesięczny abonament na kawę. Już za 49,99 zł miesięcznie każdy subskrybent „Kawonamentu” w Żabce, otrzyma 1 dowolną kawę dziennie już od 1,61 zł. Jest to okazja do sporej oszczędności dla kupujących kawę na wynos. Abonament na kawę w Żabce Aby skorzystać z subskrypcji na kawę, należy być użytkownikiem Żappki, czyli aplikacji mobilnej sklepu Żabka. Sprawdź dostępne plany w Żappce […]
Julius Meinl – działająca w 70 krajach wiedeńska palarnia kawy weszła na polski rynek z szerokim asortymentem produktów premium. Poprzez dołączenie do Coffee Zone jako udziałowiec większościowy, marka Julius Meinl zyskała w Polsce nową spółkę zależną – 20 już filię firmy na świecie. Julius Meinl Coffee Group to palarnia kawy założona w Wiedniu w 1862 roku. Oprócz produkcji wysokiej jakości kaw i herbat, dopasowanych do potrzeb rynku HoReCa, firma zapewnia kompleksową obsługę rynku kawowego (maszyny, […]
Po kawę sięga cały świat. Z reguły po to, aby dodać sobie energii i wzmocnić koncentrację. Ilość wypijanych kaw stale rośnie, co oznacza, że zapotrzebowanie na pobudzenie jest nadal niezaspokojone. Nic więc dziwnego, że obok tego segmentu rynku, prężnie działa branża napojów energetyzujących, które są najpopularniejszym substytutem kawy. Już w 2016 roku przekroczył on wartość 1 mld zł, a z każdym kolejnym rokiem liczba ta rośnie wraz ze wzrostem popytu na te napoje. Szacuje się, […]
Obecne pokolenie młodych ludzi jest zabiegane i żyje w ciągłym pośpiechu. Studia, pierwsza praca, podróże, spotkania z przyjaciółmi… Żyją szybko, intensywnie, chcąc czerpać jak najwięcej z życia. To czas poszukiwań, również swojej ulubionej kawy. Jaka powinna być idealna kawa? Delikatna w smaku, dopasowana do stylu życia młodych ludzi – łatwa i szybka w przygotowaniu. I taka właśnie jest Nescafé 3in1 w dwóch nowych, wspaniałych smakach. Marka Nescafé, na początku tego roku rozszerzyła portfolio napojów kawowych typu „3w1” […]
Od 1 stycznia 2016 roku Marek Tarnowski, po 15-letnim okresie sprawowania swojej funkcji, przestaje być Prezesem Zarządu i CEO Grupy Mokate i przechodzi do Rady Nadzorczej Spółki. Jego miejsce zajmie Adam Mokrysz, sukcesor rodziny właścicieli, czwarte pokolenie w istniejącej nieprzerwanie od 1927 roku rodzinnej firmie Mokate. Grupa firm Mokate jest jednym z niewielu przykładów lokowania z sukcesem polskich marek za granicą. Kawy Mokate i herbaty Loyd są istotnymi markami swoich kategorii niemalże we wszystkich krajach […]