W dniach 19 – 20 marca 2014 roku w Warszawie odbył się kongres Poland & CEE Retail Summit – czyli doroczne spotkanie przedstawicieli handlu i producentów FMCG. Ta niezwykła impreza branżowa odbyła się w hotelu Courtyard by Marriott Warsaw Airport. Przegląd Handlowy był patronem medialnym tego wydarzenia. Pierwszego dnia kongresu podczas sesji plenarnej poruszone były takie tematy jak: Nierównowaga w światowym systemie gospodarczym, kryzys i przemysłowa gospodarka nietrwałości (prof. Elżbieta Mączyńska, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne) Konsument w roku 2014 […]
Handel
Podczas konferencji branży handlowej i FMCG – Retail Summit 2014, która odbyła się w dniach 19-20 marca w warszawskim hotelu Courtyard by Marriott Warsaw Airport – mieliśmy okazję rozmawiać z Lukiem Shave, Global Retail Marketing Lead z firmy Microsoft Business Solutions. Rozmowę przeprowadził Mirosław Szul, Redaktor Naczelny Przeglądu Handlowego. Ile procent wszystkich zakupów online w USA to zakupy produktów spożywczych? Cóż, nie mam żadnych danych statystycznych na ten temat, natomiast szacuje się, że na rynku amerykańskim, jeśli […]
W 2013 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Czerwona Torebka przekroczyły 210 mln zł w porównaniu do 75,8 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku. Oznacza to wzrost o 135 mln zł, czyli o 178%. Taki wynik to z jednej strony skutek wzrostu przychodów z tytułu sprzedaży powierzchni handlowych, będących w okresie sprawozdawczym podstawą głównego segmentu działalności Grupy, z drugiej zaś strony pojawienia się wpływów z nowego segmentu działalności Grupy, jakim jest handel. Ze względu […]
Sejm odrzucił dwa projekty ustaw – obywatelski i poselski, o zakazie handlu w niedzielę. Obecnie zakaz handlu obowiązuje tylko w dni świąteczne. Za odrzuceniem obywatelskiego projektu w piątek 21 marca głosowało 262 posłów – 189 z PO, 34 z TR, po 18 z PSL i SLD oraz trzech niezależnych. Przeciw odrzuceniu projektu opowiedziało się 159 posłów – 128 z PiS, 13 z SP, 10 z PSL (w tym minister rolnictwa Marek Sawicki i b. minister Stanisław Kalemba), […]
Dokładnie dwa lata temu, 14 lutego 2012 r. w Walentynki, Przegląd Handlowy ujrzał światło dzienne. Dziś nasz serwis obchodzi swoje drugie urodziny. Za całe te dwa lata dziękujemy wszystkim naszym Współpracownikom, Partnerom, Reklamodawcom, Użytkownikom i każdemu, kto choć raz zainteresował się Przeglądem Handlowym – dziękujemy za wspólny czas i głęboko wierzymy, że ciągły rozwój naszego projektu sprawi, że marka Przegląd Handlowy stanie się jeszcze bardziej rozpoznawanym medium branżowym w Polsce. Mirosław Szul, wydawca www.PrzeglądHandlowy.pl
Kongres Poland & CEE Retail Summit (19-20 marca 2014 r., Warszawa) jest najważniejszym i najbardziej reprezentatywnym dorocznym spotkaniem łączącym przedstawicieli handlu i producentów FMCG. Jest to miejsce umożliwiające zdobycie strategicznych informacji dotyczących kluczowych obszarów działań firm z sektora, wskazówek dotyczących kierunków rozwoju poszczególnych formatów handlowych, poznania strategii wiodących firm na rynku oraz nawiązywania licznych kontaktów biznesowych, przekładających się na realny biznes. Celem kongresu jest stymulowanie rozwoju handlu w Polsce poprzez zbliżanie do siebie jego kluczowych uczestników, zgodnie […]
W ubiegłym miesiącu sieć SPAR Polska otworzyła pięć nowych placówek handlowych w Rzeszowie, Dębowcu, Iwoniczu, Księżpolu oraz w Szczebrzeszynie. Tym samym aktualna liczba sklepów sieci obejmuje 131 placówki na terenie całego kraju. Sklepy w Rzeszowie, Iwoniczu i Księżpolu uruchomiono w formacie SPAR, natomiast obiekty w Dębowcu i Szczebrzeszynie ze względu na zajmowaną powierzchnię przyjęły format Express. W pierwszym półroczu SPAR Polska otworzyła 22 nowe placówki. Dynamiczny rozwój sieci SPAR Polska podyktowany jest strategią, która zakłada […]
Zgodnie z zapowiadaną strategią dynamicznego rozwoju sieć SPAR kontynuuje zwiększanie liczby placówek. Kolejne sklepy uruchomione zostały w miejscowościach Olszyny i Siedliska. Sklep w miejscowości Olszyny zlokalizowany jest na stacji benzynowej przy trasie Tarnów – Nowy Sącz. SPAR Express – w takim bowiem formacie funkcjonuje uruchomiona placówka – posiada w swojej ofercie szeroki asortyment produktów nabiałowych, mięsno – wędliniarskich i owocowo – warzywnych. Klienci mogą tam również dokonać zakupów na stoisku monopolowym i zaopatrzyć się w […]
Rozmowa z Kazimierą Węglarz, właścicielką czterech sklepów w sieci SPAR. Od jak dawna jest Pani związana z handlem? Od dwudziestu jeden lat. Po 1989 roku postanowiłam, że nadszedł w końcu czas, żeby zacząć pracować na własny rachunek i mój wybór padł na handel. Początki nie były łatwe. Oprocentowanie kredytów było bardzo wysokie, a rząd też jakoś nie kwapił się żeby pomagać przedsiębiorcom. Jednak powoli rozwijałam własną działalność by dojść do tego co mam dzisiaj. Czyli […]
Rozmowa z Mateuszem Wiśniewskim, wiceprezesem Kolportera S.A., odpowiedzialnym za rozwój własnych sieci handlowych spółki. Kolporter ma trzy własne sieci handlowe: saloniki prasowe, salony Top-Press oraz sklepy spożywcze Dobry Wybór. Podstawową specjalnością handlową firmy pozostają dwie pierwsze. W jakim kierunku idzie ich rozwój? Są dwa strategiczne kierunki działania: pozyskiwanie optymalnych lokalizacji oraz zwiększanie efektywności sprzedaży. W tej chwili mamy ok. 870 saloników, z czego już blisko 100 to salony Top-Press, które zostały bardzo dobrze przyjęte zarówno przez konsumentów, […]