Poniżej prezentujemy listę niedziel wolnych od handlu w 2018 roku, a więc dni, w które nie zrobimy zakupów m.in. w marketach i galeriach. Zakaz handlu będzie obowiązywał od marca 2018 roku. Pierwsza wolna niedziela w tym roku przypada na 11 marca. MARZEC 11 marca 2018 – wolna niedziela handlowa 18 marca 2018 – wolna niedziela handlowa KWIECIEŃ 1 kwietnia 2018 – wolna niedziela handlowa oraz Wielkanoc 8 kwietnia 2018 – wolna niedziela handlowa 15 kwietnia […]
Handel
Rok 2017 to udany rok dla SPAR. Do końca roku jeszcze dwa miesiące, a SPAR już może pochwalić się realizacją celów rocznych w zakresie rozwoju sieci oraz rozwoju sprzedaży do konsumenta. Aktualnie w sieci funkcjonują 252 sklepy. Taki był plan na cały rok, a do końca roku zostały jeszcze dwa miesiące. Sieć podkreśla, że przynoszą również efekty działania marketingowe i handlowe w zakresie budowania sprzedaży sklepów do konsumenta. Pierwsze półrocze 2017 w odniesienie do 2016 […]
Już po raz dziesiąty odbędzie się wspólne spotkanie przedstawicieli szeroko rozumianej branży Retail i FMCG w Polsce. Kongres Poland & CEE Retail Summit, bo o nim mowa odbędzie się w dniach 13-14 marca 2018 roku w Warszawie. To dwa dni strategicznych informacji bezpośrednio od liderów w branży, plany rozwoju liderów rynku, oraz cenne kontakty biznesowe. Dzięki dokładnej analizie ankiet ewaluacyjnych i wnioskom po kilkudziesięciu przeprowadzonych rozmowach i wywiadach, tematyka spotkania oraz jego formuła z każdą edycją […]
Podczas badania realizowanego przez Kantar Millward Brown*, pracownikom centrów handlowych zostały przedstawione propozycje zmian dotyczące handlu w niedziele. Następnie zostali poproszeni o udzielenie odpowiedzi – która z opcji byłaby dla nich najbardziej korzystnym rozwiązaniem? Jako najlepszą spośród proponowanych zmian, najczęściej wskazywali dwie wybrane niedziele w miesiącu wolne od pracy (37%). Na dalszych pozycjach znalazła się praca w co drugą niedzielę w miesiącu (28%) oraz praca w każdą niedzielę, ale do godziny 13.00 (25%). Wyniki tego […]
Znamy wyniki plebiscytu „Handel jest kobietą”, organizowanego przez sieć hurtowni MAKRO Polska. Wyróżnienia w trzech kategoriach wręczono na uroczystej gali 10 października w Akademii Inspiracji MAKRO w Warszawie. „Handel jest kobietą” to wyjątkowe wydarzenie zorganizowane przez MAKRO Polska, które odbyło się 10 października – w Dniu Własnego Biznesu – w Akademii Inspiracji MAKRO w Warszawie. Spotkanie zainaugurowało cykl, którego celem jest celebrowanie przedsiębiorczości wśród kobiet oraz docenienie ich za sukcesy i zaangażowanie w prowadzenie własnych […]
Komunikacja z klientami końcowymi to jedno z tych działań, które specjaliści od social mediów lubią najbardziej. Pozwala ona na wykorzystywanie swojej kreatywności oraz stworzenie ciekawej interakcji z konsumentami. W przypadku sklepów spożywczych, które coraz częściej pojawiają się w mediach społecznościowych, jest podobnie. Na co więc postawić w relacjach ze spragnionymi nie tylko chleba powszedniego? Jeżeli poddamy obserwacji wielkie sieci handlowe, które pojawiły się w mediach, to pozostaje nam stwierdzić, że cieszą się bardzo dużą popularnością. […]
29 marca 2017 r. w Warszawie, podczas uroczystej Gali towarzyszącej Poland & CEE Retail Summit 2017, zostały rozdane nagrody „Retailer of the Year 2016. Wybrany przez Dostawców”, nagradzające najlepsze sieci handlowe w najważniejszych formatach. Jest to jedyne na rynku wyróżnienie przyznawane sieciom handlowym przez dostawców – producentów FMCG i dóbr trwałych. W tym roku, aby lepiej odzwierciedlić charakterystykę rynku – wraz z partnerem merytorycznym odpowiadającym za metodologię i badanie Plebiscytu – firmą Nielsen, organizator przygotował pięć kategorii, w których odbywało się głosowanie: sieci multiformatowe, supermarkety, dyskonty, sklepy małego formatu […]
Już po raz dziewiąty, w dniach 29-30 marca 2017 w Hotelu Hilton w Warszawie zbiera się elita polskiego handlu, reprezentująca wiodące sieci handlowe i producentów FMCG podczas Poland & CEE Retail Summit 2017. Przegląd Handlowy już po raz 4. objął swoim patronatem to niezwykłe wydarzenie. Tegoroczna edycja tego najważniejszego i najbardziej reprezentatywnego spotkania sektora retail zgromadzi ponad 1200 uczestników z 430 firm, w tym ponad 220 przedstawicieli 66 sieci handlowych oraz reprezentantów ponad 160 firm – producentów […]
Sektor handlu przeznaczył na promocje w 2016 r. ponad jedną czwartą więcej niż w 2015 r. Inwestycje przekroczyły 1 mld zł. Najwięcej – 737,6 mln zł – wydali reklamodawcy z kategorii super- i hipermarkety. Niekwestionowanym liderem w branży jest Lidl, który tylko w 2016 r. przeznaczył na reklamę prawie 164,4 mln zł, ponad dwa razy więcej niż drugi w zestawieniu Media Expert i o ponad 100 mln zł więcej niż jego największy konkurent – właściciel sieci Biedronka […]
Ostatnie miesiące to okres dynamicznych zmian i zjawisk, które sprawiły, że w handlu „nic nie będzie już takie jak dawniej”. To w jaki sposób ta dokonująca się na naszych oczach transformacja sektora wpłynie na plany ekspansji największych sieci, rozwój e-handlu, plany producentów FMCG czy trendy konsumenckie będzie jednym z głównych tematów, które zostaną rozwinięte podczas Poland & CEE Retail Summit 2017 już 29-30 marca 2017 w Warszawie). To od 9 lat najważniejsze i najbardziej reprezentatywne […]