FMCG

Znamy laureatów „Produkt Roku. Wybór Konsumentów – Innowacja 2013”

Produkt Roku produkty

22 kwietnia br. w warszawskim Centrum Konferencyjnym Adgar Plaza poznaliśmy najlepsze produkty branży FMCG minionego roku. Gościem specjalnym gali był Piotr Tymochowicz, ekspert ds. wizerunku. Laureaci IX edycji projektu „Produkt Roku. Wybór Konsumentów – Innowacja 2013” zostali wyłonieni na podstawie badania, przeprowadzonego na zlecenie firmy Produkt Roku Polska, przez instytut badawczy TNS Polska. 5000 konsumentów wskazało najbardziej sprawdzone, godne zaufania i innowacyjne nowości rynkowe. Produktami Roku 2013 zostały te, które uzyskały najwyższe wskaźniki atrakcyjności i […]

PayU: Wielkanocne zakupy z Internetu? Branża spożywcza wciąż czeka na swoje „5 minut” w sieci

Zakupy spożywcze online

Przed świętami wielkanocnymi e-delikatesy oraz sklepy internetowe z branży spożywczej intensywniej zachęcają do zakupów z dostawą do domu. Czy zamawianie jedzenia przez Internet zyska w końcu na popularności, tak jak przewidują prognozy? W porównaniu do rynków zagranicznych rodzime e-delikatesy mają wciąż sporo do nadrobienia. W czasie gdy Ocado, czyli największe delikatesy internetowe w Wielkiej Brytanii, wygenerowały 600 mln funtów (ok. 3 mld zł) przychodu, w Polsce wynik ten dla całej branży łącznie wyniósł zaledwie 200 […]

Pierwsze urodziny Przeglądu Handlowego

1 urodziny Przeglądu Handlowego

Tak Kochani, dokładnie rok temu, 14 lutego 2012 r. w Walentynki, Przegląd Handlowy ujrzał światło dzienne. Dziś nasz serwis obchodzi swoje pierwsze urodziny. Cały poprzedni rok to okres ciężkiej, ale jakże przyjemnej pracy. Nowe kontakty, nowe znajomości, nowe wyzwania. Nadchodzący – drugi rok Przeglądu Handlowego będzie rokiem mocnego rozwoju naszego projektu. Chcemy się rozwijać dla Was, bo to właśnie dzięki Wam i stale rosnącym statystykom odwiedzin, robimy to co robimy i sprawia nam to przyjemność. Za cały […]

Branża słodyczy i deserów – co najbardziej lubią Polacy?

Słodycze - żelki

Według GFK Polonia słodycze i przekąski to 13,7% zawartości koszyka przeciętnego konsumenta, co stanowi całkiem pokaźną sumę w budżecie domowym. Na jakie słodkości i desery najczęściej się decydujemy? Królują przede wszystkim ciastka, czekolada, praliny, lody oraz  wafelki, lizaki i cukierki.  Coraz częściej zwracamy też uwagę na kaloryczność produktów i ich skład oraz jakość składników, z których powstają. Czekolada Jesień i zima to okres szczególnie dobry dla producentów wyrobów czekoladowych, które cieszą się większym zainteresowaniem konsumentów […]

Stokrotka umacnia relacje z partnerami handlowymi

Dariusz Kalinowski - prezes zarządu sieci Stokrotka

Nowy zarząd oraz główni menadżerowie sieci detalicznej Stokrotka przygotowując się do realizacji nowej długoterminowej strategii rozwoju zorganizowali spotkanie ze swoimi kluczowymi partnerami handlowymi, aby na nowo zdefiniować wzajemne relacje. Hasłem przewodnim Spotkania Partnerów Biznesowych było „Stokrotka – kierunek na przyszłość”. Spotkanie Partnerów Biznesowych Stokrotki odbyło się 6 listopada br. w centrum konferencyjnym Adgar Plaza w Warszawie. Wzięło w im udział ponad 200 reprezentantów polskich i zagranicznych firm producenckich FMCG, m.in.: Danone, Coca – Cola, Grupa […]

Firmy spożywcze doceniają Facebooka

Zestawienie od ZPC Brześć - najwięksi na Facebooku

Facebook jest coraz mocniej wykorzystywany przez firmy spożywcze w celu zwiększenia sprzedaży oraz przywiązania klientów do swojej marki. Rosnące znaczenie social mediów w Polsce widać zarówno na przykładzie gigantów jak i mniejszych przedsiębiorstw. Według badań opublikowanych przez portalspozywczy.pl w październiku 2011 r. aż 97% ankietowanych stwierdziło, że kontakt z marką w Internecie miał wpływ na zakup danego produktu. Pokazuje to jak duże znaczenie ma Internet w kontekście promocji produktów. Rozwój social mediów w branży spożywczej […]

Asseco Business Solutions umacnia pozycję w branży spożywczej

Asseco Business Solutions

Asseco Business Solutions usprawni zarządzanie w kanale dystrybucji firmy Rieber Foods Polska, która jest jednym z wiodących graczy na polskim rynku FMCG. Producent artykułów spożywczych takich marek jak Delecta czy Zagłoba podpisał z Asseco BS umowę na wdrożenie platformy komunikacyjno-integracyjnej Connector, umożliwiającej wymianę danych handlowych pomiędzy producentem a współpracującymi z nim dystrybutorami. Platforma Connector pozwoli Rieber Foods Polska na przyspieszenie wielu procesów związanych ze współpracą z dystrybutorami odsprzedającymi produkty firmy do punktów detalicznych. Jej zadaniem będzie automatyzacja […]

Szkolenia w sieci SPAR

Spar

Rozmowa z Beatą Bogutą odpowiedzialną za szkolenia w sieci SPAR. Szkolenia to podstawa sukcesu Kto jest objęty systemem szkoleń w sieci SPAR? Przeprowadzam przede wszystkim szkolenia dla pracowników sklepów, ale również dla kadry kierowniczej. Te dwie grupy to główni adresaci prowadzonych przeze mnie zajęć. Jak ważny dla sklepu jest dobrze przeszkolony pracownik? To podstawa sukcesu w każdym biznesie i handel nie jest tutaj wyjątkiem. Sieć SPAR zdaje sobie z tego sprawę i dlatego tak dużą […]

Chmura przyjazna FMCG

Cloud Computing

Biuro z każdego miejsca na świecie? Jeszcze niedawno niewielu właścicieli firm mogło to sobie wyobrazić. Dziś za sprawą technologii cloud computing mobilne biuro staje się rzeczywistością. Technologia ta ułatwia pracę niezależnie od branży i wielkości przedsiębiorstwa. Wiele jest powodów, dla których jej potencjał powinien wykorzystać w codziennej pracy również sektor FMCG. Z pojęciem chmury obliczeniowej (cloud computing), wielu przedsiębiorców spotyka się obecnie na każdym kroku. Nie zawsze jednak idzie to w parze ze zrozumieniem, czym […]

Pomysł na… Makaronowa patelnia od Winiary

Pomysł na Makaronowa patelnia

Na rynku pojawił się nowy produkt marki WINIARY. Pomysł na… Makaronowa patelnia, to sposób na pyszne i pożywne danie z makaronem dla całej rodziny. Pomysł na… Makaronowa patelnia pozwala przyrządzić aromatyczny makaron z dodatkiem świeżych warzyw i mięsa na jednej patelni. Polacy lubią eksperymentować w kuchni – ponad połowa respondentów badania opinii publicznej Nowa Kuchnia Polska przeprowadzonego na zlecenie marki WINIARY odpowiedziała, że zawsze lub często wprowadza zmiany do przygotowywanych potraw. W odpowiedzi na potrzebę eksperymentowania oraz uwielbienie Polaków […]