Na czym polega specyfika polskich sklepów SPAR na tle innych europejskich krajów? Rob van Staden: SPAR Polska systematycznie zmniejsza dystans dzielący ją od oddziałów firmy w krajach zachodniej Europy. Dzieje się tak dzięki systematycznemu unowocześnianiu wizerunku sklepów, które zaczynają wyglądać coraz lepiej. Jakie są największe atuty SPAR Polska? Największym atutem firmy SPAR Polska jest jej spółka-matka „Bać-Pol” pełniąca rolę integratora. Bać-Pol S.A. jako jeden z liderów branży dystrybucyjnej w Polsce, zapewnia sieci SPAR możliwość uzyskania […]
Wywiady
Siła SPAR to wysokie standardy. Poniżej zamieszczamy wywiad z Łukaszem Niżnikiem właścicielem sklepów SPAR w Męcinie i Szczyrzycu. Czy prowadzenie sklepów SPAR to był Pana pierwszy kontakt z handlem? Nie. Wcześniej byłem handlowcem, chociaż nie byłem właścicielem sklepu. Pomagałem jednak przy ich tworzeniu i czułem, ze to może być dobry pomysł na przyszłość. Co zadecydowało, że podjął Pan decyzję o otworzeniu sklepu? Oferta a może lepiej powiedzieć perspektywy rozwoju, które przedstawiono mi w SPAR Polska. Mając […]
Zbliżają się wakacje i coraz częściej słychać porady by w tym okresie pić jak najwięcej i nie doprowadzić do odwodnienia organizmu. Rzeczywiście o konieczności uzupełniania płynów mówi się najczęściej w okresie letnim a z powodu panujących temperatur rośnie spożycie wody. Rzadko kiedy jednak zwraca się uwagę na to, że istotne jest nie tylko ile pijemy, ale również co pijemy. Organizm potrzebuje nie tylko wody. Musimy uzupełniać również substancje mineralne niezbędne do właściwego funkcjonowania organizmu. Staropolanka […]
SPAR: światowy zasięg, polski kapitał Sklep pod szyldem SPAR prowadzi Pan od roku. Jak mógłby Pan podsumować te dwanaście miesięcy? To był rok bardzo intensywnej nauki, która przez cały czas trwa. Zdobywam doświadczenie w branży, którą wcześniej znałem jedynie jako klient. Co prawda poprzednio również działałem w handlu, ale w branży IT, która jest zupełnie inna od prowadzenia sklepu spożywczego. Czyli skoczył Pan na głęboką wodę? Ale miałem dobrych instruktorów. Do wstąpienia do sieci SPAR […]
Rozmowa z Beatą Bogutą odpowiedzialną za szkolenia w sieci SPAR. Szkolenia to podstawa sukcesu Kto jest objęty systemem szkoleń w sieci SPAR? Przeprowadzam przede wszystkim szkolenia dla pracowników sklepów, ale również dla kadry kierowniczej. Te dwie grupy to główni adresaci prowadzonych przeze mnie zajęć. Jak ważny dla sklepu jest dobrze przeszkolony pracownik? To podstawa sukcesu w każdym biznesie i handel nie jest tutaj wyjątkiem. Sieć SPAR zdaje sobie z tego sprawę i dlatego tak dużą […]
Jak z perspektywy czasu ocenia Pan przejęcie sklepów pod szyldem SPAR. Czy Pana zdaniem był to dla Grupy Bać-Pol optymalny wybór? Dla Grupy Kapitałowej Bać-Pol był to najlepszy wybór – Spar to mercedes wśród franczyzy. Przede wszystkim trzeba powiedzieć, że połączenia kapitałowe spółek hurtowych i detalicznych są w dzisiejszych czasach niezbędne aby w tej branży właściwie i dynamicznie rozwijać biznes. Synergia uzyskana przez posiadanie w jednej grupie podmiotów dystrybucyjnych i hurtowych znacznie przyspiesza rozwój grupy. […]
Rozmowa z Kazimierą Węglarz, właścicielką czterech sklepów w sieci SPAR. Od jak dawna jest Pani związana z handlem? Od dwudziestu jeden lat. Po 1989 roku postanowiłam, że nadszedł w końcu czas, żeby zacząć pracować na własny rachunek i mój wybór padł na handel. Początki nie były łatwe. Oprocentowanie kredytów było bardzo wysokie, a rząd też jakoś nie kwapił się żeby pomagać przedsiębiorcom. Jednak powoli rozwijałam własną działalność by dojść do tego co mam dzisiaj. Czyli […]
Handel jest jedną z najważniejszych gałęzi gospodarki, a dzięki stałemu wzrostowi sprzedaży detalicznej Polska skutecznie opiera się globalnemu kryzysowi i może się poszczycić wzrostem PKB. W 2010 roku sprzedaż detaliczna zrealizowana w Polsce wyniosła 593 mld zł i była o 1,7% wyższa niż rok wcześniej. Sprzedaż detaliczna w okresie od stycznia do listopada 2011 wzrosła o 11,2%. Szacowana liczba sklepów na koniec 2010 roku wyniosła ok. 346 tysięcy, przy czym zauważalny jest spadek liczby małych punktów handlowych i wyraźny wzrost placówek powyżej 100 […]
Dla Carlsberg Polska rok 2011 był kolejnym rokiem wzrostów we wszystkich kanałach sprzedaży. Był to również rok intensywnych przygotowań do Euro 2012. Pomimo zimnych i deszczowych miesięcy branża piwna zakończyła rok 2011 z wynikiem dodatnim. Według danych GUS był to wzrost sprzedaży na poziomie ok. 5% Rok 2011 charakteryzowało zimne lato, co przełożyło się na wyniki branży piwnej w lipcu (spadek wolumenowy na rynku piwa w lipcu to -14% vs lipiec 2010). Jednocześnie ujemny wynik […]
Rozmowa z Mateuszem Wiśniewskim, wiceprezesem Kolportera S.A., odpowiedzialnym za rozwój własnych sieci handlowych spółki. Kolporter ma trzy własne sieci handlowe: saloniki prasowe, salony Top-Press oraz sklepy spożywcze Dobry Wybór. Podstawową specjalnością handlową firmy pozostają dwie pierwsze. W jakim kierunku idzie ich rozwój? Są dwa strategiczne kierunki działania: pozyskiwanie optymalnych lokalizacji oraz zwiększanie efektywności sprzedaży. W tej chwili mamy ok. 870 saloników, z czego już blisko 100 to salony Top-Press, które zostały bardzo dobrze przyjęte zarówno przez konsumentów, […]