Miód od wieków cieszy się niezmienną popularnością jako naturalny produkt spożywczy o licznych walorach zdrowotnych. W ostatnich latach zaczęto analizować jakie zagrożenia może nieść ze sobą zanieczyszczenie roślin miododajnych pestycydami wykorzystywanymi w rolnictwie. Jak pokazują badania naukowe, nie mają one dużego wpływu na zdrowie człowieka, ale mogą okazać się niebezpieczne dla pszczół. Co może wydawać się zaskakujące, miód zza naszej wschodniej granicy w tym kontekście jawi się jako zdrowszy niż produkty pochodzące z krajów Unii […]
Producenci
Dr Gerard, jeden z największych producentów ciastek i wafli w Polsce oraz w Europie Środkowo-Wschodniej, inwestuje w rozwój swoich zakładów w Radzyniu i Międzyrzecu Podlaskim. Firma uruchomi cztery nowe linie produkcyjne i w związku z tym chce zatrudnić aż 260 osób – pracowników produkcji, pracowników liniowych, operatorów maszyn cukierniczych i maszyn pakujących. Na koniec czerwca 2024 r. w firmie dr Gerard zatrudnionych było prawie 1130 osób. Dzięki nowym liniom zwiększymy produkcję wafli, rurek i draży. […]
Producent czekolad Wawel zmniejsza gramaturę produkowanych przez siebie czekolad. W portfolio marki znacząco skurczyła się ilość czekolad o wadze 100 g. Za przykład może posłużyć Czekolada Peanut Butter, która dotychczas była produkowana w tabliczce 100 g, podczas gdy aktualnie Wawel oferuje tą samą czekoladę w opakowaniu 87 g. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby producent wyraźnie lżejszą czekoladę sprzedawał w niższej cenie. Cena w firmowym sklepie online jest jednak taka sama jak przed obniżeniem […]
Firma Hochland Polska oficjalnie powstała w 1993 roku, natomiast produkcję rozpoczęto w niej dwa lata później. Data rocznicy obecności na polskim rynku liczona jest od roku pomiędzy tymi dwoma wydarzeniami i dlatego właśnie w 2024 Hochland świętuje jubileusz 30-lecia w Polsce! Firma Hochland Polska jest obecna na polskim rynku od początku lat 90-tych. Przez ten czas istotnie przyczyniła się do rozwoju rynku mleczarskiego, wykreowała szereg nowych kategorii produktowych i rozwinęła aktywną komunikację z konsumentami, wpływając […]
Grupa Maspex – właściciel m.in. marek Tymbark, Kubuś, Lubella, Łowicz oraz alkoholi w tym Żubrówki – podpisała umowę z Pernod Ricard. W wyniku planowanej transakcji polska spółka stanie się właścicielem marki Becherovka oraz zakładu produkcyjnego wraz z magazynem w Karlovych Varach w Czechach. Becherovka – to kultowy likier ziołowy i najstarsza marka alkoholu w Czechach. To już 21 przejęcie firmy z Wadowic, w tym 12 za granicą. Przychody ze sprzedaży Maspeksu w 2022 roku wyniosły […]
Dr Gerard obchodzi 30-lecie swojego istnienia. Roczny wolumen produkcji firmy to obecnie ponad 40 tysięcy ton ciastek i krakersów, eksportowanych do prawie 50 krajów świata. Od małego zakładu produkcyjnego w 1993 roku do jednej z wiodących firm na rynku ciastek i wafli w Europie Środkowo-Wschodniej. W Polsce dr Gerard (pod względem sprzedaży) jest 2. graczem w kategorii krakersów i 4. w kategorii ciastek. Przedsiębiorstwo od 30 lat rozwija swoje cukiernicze imperium i nie spoczywa na […]
W pierwszych dniach października br. C+F Confectionery and Foods S.A. i Perfetti Van Melle Group B.V. ogłosili, że Perfetti Van Melle nabyła polską fabrykę gumy do żucia w Skarbimierzu, a tym samym sfinalizowała przejęcie działalności Mondelēz International w segmencie gum do żucia w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Europie (z wyłączeniem Portugalii w oczekiwaniu na zgodę organów regulacyjnych). Przejęcie rozszerza portfolio Perfetti Van Melle, które obejmuje kultowe światowe marki, takie jak Mentos, Chupa Chups i Airheads. […]
Właśnie wystartowała kampania reklamowa marki Danio, budująca unikalny świat tych pysznych, kremowych i uwielbianych przez Polaków serków homogenizowanych. Jej celem jest m.in. ugruntowanie świadomości szerokiego portfolio produktów, dostępnych nie tylko w różnych smakach, ale również w wielu formatach. Działania będą realizowane wielokanałowo, od września do grudnia 2023 roku. Twórcy kampanii, za pomocą kreatywnych i osadzonych w trendach form, chcą przenieść konsumentów do świata marki Danio. Ma w tym pomóc m.in. taneczny teledysk, w którym wykorzystano […]
Od września 2023 r. Piotr Kaznowski obejmie stanowisko Dyrektora Zarządzania Kategorią i Marketingu i dołączy do Zespołu Zarządzającego Mars Wrigley regionu obejmującego 11 krajów centralnej i wschodniej Azji. Do tej pory jako Dyrektor Zarządzania Kategorią i Marketingu w Mars Wrigley Polska, Piotr Kaznowski odpowiadał między innymi za strategię komunikacji konsumenckiej i klienckiej dla marek Orbit,® Snickers®, Airwaves®, Twix® i M&M’s®, zarządzanie przychodami oraz rozwój kategorii na bazie badań i danych konsumenckich. Dołączył do Mars w […]
Lato niezmiennie kojarzy nam się z odpoczynkiem, słońcem, długimi wieczorami oraz z owocowymi smakami. Aby zachęcić konsumentów do poznawania i testowania wyjątkowych wariantów z portfolio gum bezcukrowych Orbit, ruszyła loteria „Owocowe Smaki Orbit”. Zabawa potrwa do 27 sierpnia. Nagrodą główną jest 8 voucherów o wartości po 10 000 zł do wykorzystania na wymarzoną wakacyjną podróż w biurze turystycznym Rainbow. W ramach loterii na zwycięzców czeka również 2 000 zestawów z zapasem bezcukrowych gum do żucia […]