W dniach 19 – 20 marca 2014 roku w Warszawie odbył się kongres Poland & CEE Retail Summit – czyli doroczne spotkanie przedstawicieli handlu i producentów FMCG. Ta niezwykła impreza branżowa odbyła się w hotelu Courtyard by Marriott Warsaw Airport. Przegląd Handlowy był patronem medialnym tego wydarzenia. Pierwszego dnia kongresu podczas sesji plenarnej poruszone były takie tematy jak: Nierównowaga w światowym systemie gospodarczym, kryzys i przemysłowa gospodarka nietrwałości (prof. Elżbieta Mączyńska, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne) Konsument w roku 2014 […]
Handel detaliczny
Carrefour Polska i Lukoil Polska rozwijają partnerstwo, w wyniku którego klienci stacji mogą korzystać już z 22 sklepów franczyzowych Carrefour Express na stacjach paliw. Nowoczesne obiekty należące do koncernu zyskały nowy atut – szeroki asortyment, w którym pojawiły się między innymi warzywa i owoce, nabiał oraz inne produkty świeże. Partnerzy wspólnie przygotowali innowacyjny koncept sklepu dla stacji paliw, by wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów oraz ułatwić codzienne zakupy. Carrefour Express na stacjach LUKOIL to innowacja, która łączy […]
Testując nową formułę rozwoju dystrybucji i rozpoczynając projekt franczyzy Cash&Carry, Grupa Kapitałowa Bać-Pol pojawiła się w końcówce 2012 roku na terenie Włocławka. W zależności od tempa rozwoju i potencjału rynku, projekt przewidywał kilka wariantów działań. Potencjał tego rynku okazał się być bardzo duży. Dlatego, aby go w pełni go rozwinąć i wykorzystać, Grupa Kapitałowa Bać-Pol wdraża jeden z wariantów, zakładający zdecydowanie głębsze zaangażowaniu w ten rynek. W praktyce oznacza to, że na rynku wypracowanym przez […]
Po wielkim sukcesie, jaki na całym świecie odniósł XS™ Power Drink, ten wyjątkowy napój dla ludzi aktywnych pojawił się również na polskim rynku. Wysoka zawartość witaminy B, mieszanka składników energetycznych oraz brak cukru sprawiają, że XS™ Power Drink pozwala pozostać na wysokich obrotach nawet w najbardziej ekstremalnych sytuacjach. Niezależnie od tego, czy poznajemy nowe szlaki rowerowe, przedzieramy się przez „miejską dżunglę”, czy ścigamy się ze znajomymi na górskich stokach, XS™ Power Drink zawsze dostarczy nam […]
Przed świętami wielkanocnymi e-delikatesy oraz sklepy internetowe z branży spożywczej intensywniej zachęcają do zakupów z dostawą do domu. Czy zamawianie jedzenia przez Internet zyska w końcu na popularności, tak jak przewidują prognozy? W porównaniu do rynków zagranicznych rodzime e-delikatesy mają wciąż sporo do nadrobienia. W czasie gdy Ocado, czyli największe delikatesy internetowe w Wielkiej Brytanii, wygenerowały 600 mln funtów (ok. 3 mld zł) przychodu, w Polsce wynik ten dla całej branży łącznie wyniósł zaledwie 200 […]
Drogerie Rossmann znalazły się w „złotej dziesiątce” sklepów, których nazwy najczęściej pojawiają się w mediach tradycyjnych oraz społecznościowych. Z wyników badań przeprowadzonych przez OC&C Strategy Consultants na grupie 25 tys. respondentów wynika, że drogerie Rossmann są trzecim najchętniej wybieranym miejscem zakupów, tuż po Allegro i Ikei. Dodatkowo marka jest jedną z najczęściej pojawiających się w mediach. Analiza przeprowadzone przez Press-Service Monitoring Mediów wskazała, że Rossmann znalazł się w 2012 roku na siódmym miejscu wśród marek […]
Zakład Przemysłu Mięsnego Biernacki podpisał umowę o współpracy z siecią sklepów Kaufland w Polsce. W ramach zawartej umowy – w ponad 150 marketach Kaufland – pojawiły się pierwsze produkty pod marką BeefMaster (rostbef surowo – wędzony i szynka wołowa). Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, sukcesywnie wprowadzamy nasze produkty do sieci handlowych w Polsce. Poprzez współpracę m.in.: z siecią Kaufland zamierzamy wypromować kulturę spożycia wołowiny w naszym kraju. W Polsce średnie spożycie wołowiny na jedną osobę wynosi […]
Wydźwięk targów zorganizowanych w Chorzowie przez Grupę Kapitałową Bać – Pol jest dla wszystkich jednoznaczny. Firma jest gotowa, aby być liderem w procesie konsolidacji polskiego handlu w kanale tradycyjnym. Blisko 100 wystawców (w tym wszyscy najwięksi producenci produktów spożywczych) i ponad 2.000 klientów detalicznych z obszaru Śląska i Małopolski wzięło udział w targach zorganizowanych przez Grupę Kapitałową Bać – Pol w Śląskim Centrum Targowym w Chorzowie w dniach 11 i 12 października. Zwieńczeniem imprezy, której […]
SPAR konsekwentnie powiększa ilość swoich placówek. Inauguracja kolejnej miała miejsce 8 września w Czarnej koło Dębicy w województwie podkarpackim. To kolejne miasto na Podkarpaciu, którego mieszkańcy będą mieli dostęp pełnego asortymentu towarów sieci SPAR. Nowo otwarty sklep ma powierzchnię 270 metrów kwadratowych a do dyspozycji klientów oddano stanowiska owocowo – warzywne, nabiałowe, mięsno – wędliniarskie, cukierniczo – piekarnicze, monopolowe i chemiczno – kosmetyczne. W sklepie znajdują się też dwa stanowiska kasowe. Tak, jak w przypadku […]
Grupa Kapitałowa Bać-Pol uruchamia nowe centrum dystrybucyjne na Śląsku. Inwestycja pozwoli na jeszcze efektywniejsza obsługę dotychczasowych klientów firmy oraz pozwoli na dynamiczny rozwój firmy w tym regionie. Nowe centrum dystrybucyjne mieści się niedaleko Katowic. W zasięgu jego działania znajdą się zarówno niezależne sklepy detaliczne, jak i sieci zrzeszone w ramach Grupy m.in.: SPAR. Przyjęta przez nas strategia rozwoju zakłada sukcesywne uruchamianie nowoczesnych centrów dystrybucyjnych. Wiemy , że chcąc skutecznie konkurować na rynku, musimy nieustannie się rozwijać. […]