Aktualności

Aktualności z branży spożywczej i handlu w Polsce. Nowości spożywcze, sieci handlowe, producenci żywności i wydarzenia branżowe. Wywiady i koszyki cenowe z polskich sklepów.

Kulinarne improwizacje z kiełbasą w roli głównej

Firma Madej Wróbel rozpoczęła kulinarną akcję, która ma odmienić oblicze kiełbasy. Akcja polega na cyklu niezwykłych przepisów na dania, które można „wyczarować” z kiełbasy. Kiełbasę można uznać za  nasze dobro narodowe, coś, czym chwalimy się na zewnątrz. Doskonała w swojej najprostszej postaci jako produkt na każdą okazję, może też stać się elementem bardziej złożonej całości. I to właśnie jest celem najnowszej akcji firmy Madej Wróbel. Ma ona pokazać, że kiełbasa stanowi świetną bazę do przygotowania […]

Delecta prezentuje produkty do dekoracji ciast i deserów Decorada

Delecta wchodzi w segment produktów do dekoracji ciast i deserów, wprowadzając na rynek linię naturalnie smacznych posypek pod nazwą Decorada. Nowa oferta, firmowana odświeżonym logo marki i hasłem Prosto z serca, bazuje na naturalnych składnikach takich jak: belgijska czekolada, zboża i soki owocowe. Idealnie wpisuje się w coraz bardziej istotny trend dobrego i bezpiecznego odżywiania się. Decorada Delecta to dziewięć naturalnie kolorowych i smacznych posypek do dekoracji wypieków, deserów czy kawy. Różnorodność kształtów, barw i […]

„Anatol – Klasyka poranka” – Jesienna kampania reklamowa kawy zbożowej Anatol

Z końcem września wystartowała jesienna kampania reklamowa kawy zbożowej Anatol, która potrwa do końca listopada br. Działania realizowane pod hasłem „Anatol – Klasyka poranka” mają na celu wzmocnienie świadomości marki Anatol, odmłodzenie grupy docelowej oraz komunikacyjne wprowadzenie nowych wariantów kawy rozpuszczalnej z funkcjonalnymi dodatkami: Klasyczna (z błonnikiem), Koncentracja (z magnezem i witaminą B6) oraz Witalność (z witaminami C i E oraz cynkiem). Pierwsza odsłona kampanii telewizyjnej ma charakter sponsoringowy. Emisje billboardów sponsorskich zaplanowano od 1 października […]

Rozmowa z Ignacym Kowalskim i Krzysztofem Wadasem z firmy Madej Wróbel

O firmie Madej Wróbel, jej pozycji na rynku wędlin i kiełbas, konkurencji i planach na przyszłość rozmawiamy z Ignacym Kowalskim, Dyrektorem Handlowym w firmie Madej Wróbel oraz Krzysztofem Wadasem, Kierownikiem działu marketingu marki Madej Wróbel. Rozmowę przeprowadził Mirosław Szul, Redaktor Naczelny Przeglądu Handlowego. Madej Wróbel to firma rodzinna o ugruntowanej pozycji na polskim rynku wędlin i kiełbas. Czy może Pan zdradzić naszym Czytelnikom jak powstała firma Madej Wróbel oraz jak ocenia Pan czasy dla firmy od jej powstania w […]

Nowe oryginalne smaki Parówek Premium od Chrzanowskiej Manufaktury Wędlin

Chrzanowska Manufaktura Wędlin (ChMW) nieustannie poszerza swoją ofertę parówek premium o wysokiej, bo aż 92% zawartości mięsa. Na rynek trafiły właśnie kolejne pyszne nowości w wyjątkowych odsłonach: Parówki z szynki z cielęciną, Parówki z szynki z wołowiną i unikalne na polskim rynku – Parówki z szynki  gęsiną. Chrzanowska Manufaktura Wędlin z myślą o smakoszach wprowadziła do sprzedaży wyjątkowe kompozycje smakowe o 92% zawartości mięsa. Wśród nowości znajdziemy: Parówki z szynki z cielęciną, Parówki z szynki z […]

Sieć Mila otwiera kolejne placówki handlowe

Sieć supermarketów spożywczych Mila poszerza swoją działalność o nowe sklepy. Kolejne placówki handlowe powstaną dla mieszkańców Baboszewa oraz Piły, a swoje otwarcia będą świętować 3 października br. Z tej okazji zostało zaplanowanych wiele atrakcji oraz miłych niespodzianek, które będą czekać na klientów tego dnia. Obecnie na terenie Polski funkcjonuje 185 supermarketów Mila, o średniej powierzchni 500m2.  Spółka planuje prężny rozwój firmy, rocznie powstawać będzie ponad 30 nowych placówek handlowych.  Supermarket Mila w Baboszewie został zlokalizowany […]

Nowe oblicze POSTI

Obecna od ponad 60 lat na polskim rynku herbaty marka POSTI przeszła rebranding. Zmiany objęły logotyp marki i wszystkie opakowania produktów. Przygotowano również inne elementy składające się na kompleksową identyfikację marki, takie jak materiały promocyjne czy strona internetowa. Wszystkie będą się wyróżniać dużą spójnością, charakterystycznym czerwonym kolorem i białym logo z dymkiem herbaty. POSTI to znana i ceniona przez pokolenia Polaków marka posiadająca ponad 60-letnią tradycję w imporcie i produkcji herbaty. Chcąc jeszcze lepiej dopasować swój […]

ZM Pekpol wprowadza na rynek markę Kurpiowskie Specjały

Smalec Kurpiowskie Specjały ZM Pekpol

Kurpie to niezależny region z własną kulturą i niepowtarzalną kuchnią. Linia Kurpiowskie Specjały od ZM Pekpol to naturalne, pozbawione sztucznych konserwantów wyroby przyrządzane według tradycyjnych receptur. Kurpiowskie Specjały nie zawierają glutaminianu sodu, fosforanów dodanych, sztucznych barwników i przeciwutleniaczy. Wśród specjałów można znaleźć szynkę, schab, baleron, boczek, kiełbasę, a także smalec wytwarzany na bazie oryginalnych regionalnych receptur. Ponieważ podstawą wędzenia wędlin na Kurpiach był jałowiec, produkty z linii Kurpiowskie Specjały peklowane są w zalewie z jego […]

Nowe sklepy SPAR Express

Sieć Polskich Sklepów Spożywczych SPAR uruchomiła w ostatnim czasie trzy nowe placówki. Dnia 11 września nastąpiło otwarcie sklepu w Krakowie przy ulicy Starowiślnej 50, 17 września rozpoczęła funkcjonowanie placówka w Daleszycach, natomiast 18 września sklep na krakowskim Osiedlu Piastów 12M. Wszystkie sklepy otwarto w formacie SPAR Express. Krakowska placówka przy ul. Starowiślnej 50 znajduje się w wyremontowanej zabytkowej kamienicy przy jednej z głównych ulic na krakowskim Kazimierzu. Sklep o powierzchni sprzedaży 154m² wyposażony jest w […]

Patronat medialny: „Nowe przepisy o opłatach interchange w działalności akceptantów kart płatniczych”

W grudniu 2015 roku wejdzie w życie unijne rozporządzenie w sprawie opłat interchange dla płatności kartowych. Nowe przepisy nie są zawężone wyłącznie do ograniczenia wysokości opłat, lecz wprowadzają całkiem nowe zasady funkcjonowania rynku płatności kartowych. Zmiany te będą dotyczyć również w istotnym stopniu sieci handlowych i sklepów, które akceptują karty płatnicze. Podczas szkolenia poruszone będą tematy takie jak: Kolejna obniżka opłat interchange – co to oznacza dla akceptantów? Przyjmowanie płatności kartą – czy będzie prościej? Umowy o przyjmowanie […]