Aktualności

Aktualności z branży spożywczej i handlu w Polsce. Nowości spożywcze, sieci handlowe, producenci żywności i wydarzenia branżowe. Wywiady i koszyki cenowe z polskich sklepów.

Google Workspace. Przekształcanie sposobu współpracy dla 263 tys. pracowników w 14 krajach w ramach jednej firmy

Transformacja cyfrowa

Jedna z 5 największych międzynarodowych marek spożywczych na świecie, obecna w 17 krajach – Auchan Retail, łącząca wszystkie formaty handlu detalicznego żywnością z 3778 punktami sprzedaży, takimi jak hipermarkety i supermarkety, przeszła transformację cyfrową.  Dzięki wdrożeniu nowoczesnych rozwiązań IT w postaci Google Workspace, które mają celu jeszcze lepsze usprawnienie pracy grupowej, pracowników często pracujących zdalnie oraz zarządzanie tak ogromną liczbą ludzi rozproszonych w wielu krajach, firma Auchan Retail usprawniła jakość pracy oraz zautomatyzowała wiele procesów […]

Carrefour otworzył Supeco w Skarżysku-Kamiennej

Supeco Skarżysko-Kamienna

Carrefour uruchomił dziewiąty już sklep w formacie Supeco. Nowy sklep, będący atrakcyjnym połączeniem dyskontu i hurtowni, został otwarty 29 października w Skarżysku Kamiennej. Carrefour rozwija strategię omnikanałowości, oferując klientom możliwość zakupów w różnych formatach, od małych osiedlowych sklepów poprzez supermarkety, hipermarkety, sklepy specjalistyczne oraz oraz on-line. W ramach tej strategii, sieć otworzyła 29 października kolejną, dziewiątą już placówkę Supeco, tym razem w Skarżysku-Kamiennej. Nowy sklep liczy 1100 metrów kwadratowych i oferuje klientom około 4500 produktów. […]

Ogólnopolska sieć sklepów Groszek z nowym logotypem

Sklep Groszek

Groszek – jedna z największych w Polsce sieci sklepów franczyzowych, organizowana przez Grupę Eurocash – obchodzi właśnie swoje 20-lecie. Z tej okazji jej sklepy zyskają nowy logotyp, identyfikację wizualną i nową aranżację wnętrza. Sieć, licząca już ponad 1920 placówek, uruchomiła również nową aplikację dla konsumentów i system „Groszek POS” dla swoich franczyzobiorców, który pozwala m.in. na tworzenie spersonalizowanych promocji. To kolejna z sieci organizowanych przez naszą Grupę, która w ostatnim czasie zmienia logotyp i wprowadza […]

100 sklepów w rok. Grupa Chorten szybko rośnie na południu Polski

Sklepy Chorten

W październiku Grupa Chorten przekroczyła liczbę stu sklepów partnerskich w regionie Południe, który obejmuje województwa śląskie, małopolskie i podkarpackie. Dynamiczna ekspansja w tej części kraju będzie postępować w kolejnych miesiącach. Dzięki umowie partnerskiej z niezależnymi detalistami prowadzącymi dwie placówki handlowe w Mysłowicach przy ul. Kokota i Brzezińskiej, region Południe Grupy Chorten ma już ponad 100 sklepów. Rok temu zaczynaliśmy na tym terenie zupełnie od zera, pierwsza umowa została podpisana w połowie października 2019 roku, a […]

Słodycze na licencji L.O.L Surprise!

LOL Surprise czekolada z mlekiem

L.O.L Surprise! to nie tylko zabawki! To również… słodycze! LLS Sp. z o.o. oferuje czekoladę, praliny i cukierki z motywem graficznym L.O.L Surprise! na opakowaniu. Fenomen L.O.L Surprise! został dostrzeżony przez firmę LLS Sp. z o.o. Choć firma MGA Enterianment wprowadziła zabawki L.O.L Surprise! stosunkowo niedawno, bo w 2017 roku, produkt bardzo szybko dołączyła do grona osiągających najwyższe wyniki sprzedażowe swojej kategorii. Do tej pory na świecie sprzedano ponad 100 milionów laleczek L.O.L, produkt został […]

Kakao teraz oraz dla przyszłych pokoleń

Kakao teraz oraz dla przyszłych pokoleń

1 października przypada Światowy Dzień Kakao – głównego składnika uwielbianej na całym świecie czekolady. Dla Mars Wrigley to kluczowy surowiec, bez którego nie byłoby cenionych przez konsumentów od dziesięcioleci produktów takich marek jak m.in.: Snickers®, M&Ms®, czy Twix®. Dlatego właśnie firma w sposób szczególny dba o zrównoważone pozyskiwanie kakao, inwestując w realizację swojej strategii „Kakao dla pokoleń” ponad 1 miliard USD. W 2017 roku Mars ogłosił swoją globalną strategię zrównoważonego rozwoju, którą nazwał „Planem Zrównoważonego […]

Carrefour kontynuuje ekspansję Supeco

Supeco

Carrefour aktywnie rozbudowuje format Supeco, będący połączeniem dyskontu i hurtowni. Po niedawnych sierpniowych otwarciach, kolejne dwa sklepy dołączyły do sieci. 17 września br. Carrefour uruchomił placówkę w Zgorzelcu, a 18 września br. – w Bogatyni. Tym samym grono sklepów Supeco będzie liczyło już 8 placówek. Supeco to format rozwijany przez Carrefour, wpisujący się w przyjętą przez sieć strategię omnikanałowości. Sklepy będące połączeniem hurtowni i dyskontu są dostępne zarówno dla klientów biznesowych, prowadzących działalność gospodarczą w […]

Dziesiąte urodziny sieci ODIDO

ODIDO

Sieć franczyzowa ODIDO obchodzi swoje dziesięciolecie. W ciągu ostatnich 10 lat ODIDO zajęło szóstą pozycję pośród sieci franczyzowych w Polsce pod względem liczby sklepów. Obecnie liczy 2660 placówek, zlokalizowanych w całym kraju, od małych miejscowości, aż po duże miasta, w sumie w 1441 lokalizacjach. Operatorem marki jest sieć hurtowa MAKRO. Sieć franczyzowa ODIDO opiera się na modelu miękkiej franczyzy. Jest to koncept skierowany do właścicieli sklepów, którzy cenią sobie niezależność biznesową, ale jednocześnie poszukują partnera, który będzie ich wspierał […]

Technologie cyfrowe w branży spożywczej pozwolą szybciej reagować na potrzeby rynku

Fabryka napojów

Firmy zwiększą swoją wydajność i efektywność działań, gdy wdrożą technologie cyfrowe na jak najniższym poziomie łańcucha produkcyjnego. Kluczowy jest szybki i niezawodny dostęp do danych w czasie rzeczywistym. Odpowiedzią na wyzwania związane z przetwarzaniem ogromnej ilości informacji są mikrocentra danych, dzięki którym możliwe jest zyskanie przewagi konkurencyjnej także w przemyśle spożywczym. Technologie cyfrowe są niezbędne, aby nadążyć za ogromną liczbą danych, które są generowane na każdym etapie łańcucha dostaw w branży spożywczej. To nie tylko […]

Wafle Familijne dzisiaj kończą 25 lat

Wafle Familijne 25 lat

Wafle Familijne królują w domach polskich rodzin już od 25 lat! Dokładnie 21 sierpnia 1995 r. zarejestrowano znak towarowy marki i tak rozpoczęła się przygoda najbardziej rodzinnych wafelków w naszym kraju, które są rynkowym numerem 1 w swojej kategorii! Słodką historię marki Familijne zapoczątkowała rejestracja znaku towarowego „Wafle Familijne” dokonana 21 sierpnia 1995 r. W tym samym roku z zakładów bydgoskiej Jutrzenki trafiły na rynek pierwsze Wafle Familijne, które zrewolucjonizowały kategorię wafli rodzinnych. Pierwsze Familijne […]