Black jest jedną z najpopularniejszych marek napojów energetycznych w Polsce. Marka kontynuuje ekspansję zagraniczną. Po sukcesie sprzedażowym w Rumunii – Black Energy Drink rozpoczął 1 września kampanię wizerunkową i konsumencką w Bułgarii. Zaplanowano ją w telewizji i w Internecie, w tym w social mediach. Wizerunek marki będzie dodatkowo wspierany materiałami POS.
Marka Black obecna na 52 rynkach zagranicznych, rusza z kampanią reklamową i konsumencką w Bułgarii. Strategia została oparta o przekaz związany z atrybutami napoju Black, czyli: szybkość, moc, energia, siła, skupienie, spryt (speed, power, energy, focus, smart).
Kampanię podzielono na dwa flighty: w pierwszej odsłonie mocnym uderzeniem będzie emisja 30” spotów, następnie naprzemiennie marka komunikować się będzie wizerunkowym spotem 15’’ oraz 8’’ billboardami sponsorskimi. Emisje zaplanowano w 60% w prime time w TV Nova, należącej do grupy Modern Times Group. Równolegle ruszy kampania internetowa.
Kampania konsumencka Black rusza w sklepach handlu nowoczesnego i tradycyjnego w trzecim tygodniu września i potrwa tydzień. Przedmiotem promocji będzie puszka 330 ml – konsument zapłaci za 250 ml napoju, czyli 32% dostanie gratis. Komunikacja oparta jest o materiały POS. Wszystkie materiały POS in-house’owo przygotowała firma FoodCare.
Sukces Black Energy Drink na rynku polskim daje nam ogromną satysfakcję i motywację do dalszych działań. Marka nie tylko odpowiada za wzrost całej kategorii napojów energetycznych w Polsce, ale jednocześnie całkowicie dystansuje konkurencję. Świadczy to o zaufaniu klientów do marki i akceptacji prowadzonych przez nas działań reklamowych i promocyjnych. Jesteśmy naszym konsumentom za to ogromnie wdzięczni i pracujemy już nad kolejnymi działaniami dla nich. Tymczasem ruszamy z dużą kampanią w Bułgarii, która ma na celu budowanie świadomości marki i kreowania „mody na Blacka” wśród konsumentów napojów energetycznych. Działamy zasięgowo – postawiliśmy głównie na telewizję, przygotowaliśmy dedykowane spoty reklamowe, zachowując jednak wypracowany już, spójny, charakter marki – z oczywistym dla niej „amerykańskim szlifem”.
– mówi Justyna Górecka-Siupik, International Marketing Director w FoodCare Sp.z o.o., właściciela marki Black.
Napoje energetyzujące Black Energy Drink obecne są na 52 rynkach na świecie. Do portfolio marki należy 6 rodzajów smakowych napojów: Classic, Mojito, Zero, Sex Energy, Mango i Sake.
FoodCare
3 koment.
Po wyszydzaniu ofiar Powstania Warszawskiego to może lepiej do Niemiec?!
Artykuł jest o napoju Black Energy Drink, a nie o Tiger, więc komentarz bez sensu.
komentarz to pewnie emocje na widok 'energy drink’, swoją drogą trudno się dziwić…
tym bardziej że maspex zrobił sobie z tego długofalową reklamę a teraz jeszcze manipuluje wynikami sprzedaży (analiza wybranych sklepów bez uwzględnienia tych które wycofały tigera, masowe promocje cenowe itd) żeby odtrąbić sukces, że sprzedaż wzrasta