Supermarkety EKO kolejną marką grupy Eurocash, która konsekwentnie buduje swoją siłę w rynku detalicznym.
Dzięki uzyskanej właśnie zgodzie UOKiK, dołączą one do innych marek sklepów EC, takich jak Delikatesy Centrum, Abc, Lewiatan, Groszek i inne. Według innych informacji z rynku, EC najprawdopodobniej odpadł z listy potencjalnych kupców sieci sklepów Żabka.
Ta transakcja byłaby kolejnym krokiem milowym w rozwoju sieci i naturalnie wzmocniłaby obecność sklepów grupy EC w dużych i średnich miastach. To wciąż najmniej zagospodarowany obszar działania grupy.
Największymi wyzwaniami stojącymi w przyszłości przed EC są: scalanie działań marketingowych poszczególnych sieci z możliwym stworzeniem marki parasolowej grupy oraz zarządzanie olbrzymią siecią, która w większości działa w modelu franczyzowym, o bardzo zróżnicowanym stopniu zaawansowania. To pozwoli na pełne wykorzystanie efektu skali działań grupy.
Eurocash / Eko Holding