Abpol Company Polska S.A., Spółka zajmująca się dystrybucją produktów FMCG, notowana na rynku NewConnect od kwietnia ub. roku, poinformowała o wprowadzeniu swoich produktów do Saloników Prasowych Kolporter w całej Polsce. Jest to kolejny krok w ramach realizacji strategii rozwoju Spółki, zakładającej budowanie nowych kanałów sprzedażowych dla jej asortymentu.
W ramach podpisanej umowy do sprzedaży w Salonikach Prasowych Kolporter wprowadzone zostaną prezerwatywy marki własnej „You&Me”, plastry opatrunkowe marki własnej „QuickPlastR” oraz suplementy diety. Pozwoli to Spółce na znaczące zwiększenie przychodów oraz wpłynie pozytywnie na wyniki finansowe w kolejnych kwartałach.
Saloniki Prasowe Kolporter są bardzo znaczącym graczem na rynku convenience. Obecność produktów Abpolu w ofercie tak dużej sieci wpłynie zarówno na sprzedaż produktów, jak i na budowę wizerunku poszczególnych marek.
– mówi Olgierd Wejner, Dyrektor Generalny Spółki Abpol Company Polska S.A.
Sieć Saloników Prasowych Kolporter składa się z ponad 950 punktów zlokalizowanych na terenie całego kraju. Jest ona tym samym pierwszą co do wielkości tego typu siecią w Polsce. Oferuje swoim klientom prasę, artykuły tytoniowe, parafarmaceutyki oraz szeroką gamę produktów impulsowych, a więc prezerwatywy, słodycze i kosmetyki. Abpol współpracuje z Kolporterem od 2003 roku, a efektem tej kooperacji był dynamiczny wzrost sprzedaży poprzedniej marki własnej prezerwatyw „Rosetex”.
W kolejnych kwartałach Spółka w dalszym ciągu będzie się koncentrowała na budowie dystrybucji produktów i wprowadzaniu ich do kolejnych sieci conveniecne oraz handlu nowoczesnego. Działania te mają na celu zbudowanie maksymalnie szerokiej obecności produktów w punktach handlowych i dostępności dla konsumentów.
– podsumowuje Wejner.
W pierwszym kwartale tego roku Spółka weszła do wielu nowych sieci handlowych, m.in. do sieci stacji paliw Statoil, stacji paliw Lukoil Polska oraz marketów Netto. Pod koniec lutego Abpol rozszerzył także swój asortyment w Kolporterze o prezerwatywy marki „You&Me”. Kilka dni później Spółka przedłużyła umowę współpracy z siecią PKN Orlen na okres następnych dwóch lat.
Abpol osiągnął w 2013 r. zysk netto na poziomie 81 tys. zł, a zysk EBITDA wyniósł 579 tys. zł. Przychody ze sprzedaży sięgnęły 7.719 tys. zł i był to wynik lepszy o 15% od roku poprzedniego. Największym sukcesem Spółki był powrót na rynek prezerwatyw z nową marką własną „You&Me”.
Abpol