Spektakularne wzrosty sprzedaży marki Soplica

Soplica 500 ml Orzech LaskowyPrawie dwukrotnie, czyli z 17% do blisko 34%*, wzrosło w 2012 roku spożycie wódek smakowych – podaje Centrum Badań Marketingowych Indicator, w badaniu „Zwyczaje i zachowania klientów na rynku napojów alkoholowych w 2012 roku”. Do wzrostu zainteresowania Polaków smakowymi wódkami przyczyniła się marka Soplica i jej nalewki, której wzrosty sprzedaży w 2012 roku były dla CEDC rekordowe.

W 2012 roku warianty smakowe Soplica odnotowały sprzedaż na poziomie 3 729 066 litrów, co stanowi wzrost sprzedaży o 115,1%** ilościowo w stosunku do roku poprzedniego. Osiągnęły tym samym jeden z najwyższych wzrostów w segmencie wódek smakowych w Polsce.

Portfolio nalewkowe marki tworzą: Soplica Orzech Laskowy – aromatyczna nalewka o słodkim smaku orzechów laskowych z polskich lasów, jednocześnie najpopularniejszy wariant smakowy marki, Soplica Wiśniowa – o wyróżniającym smaku z nutą wiśniowej pestki, Soplica Malinowa – długo leżakowana nalewka o smaku malin z polskich ogrodów oraz Soplica Pigwowa – o słodkim i delikatnie kwaskowym smaku dojrzałej pigwy, prosto z polskich sadów. Wszystkie nalewki odnotowały spektakularny wzrosty sprzedaży.

Soplica 500 ml SzlachetnaWódki smakowe to ogromny sukces sprzedażowy marki Soplica. Na uwagę zasługuje również silny wzrost całej marki Soplica (Wódki Szlachetnej i wariantów smakowych), która w 2012 roku sprzedała o 34,9% litrów więcej niż w roku poprzednim. To świetne wyniki, szczególnie, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że rynek wódki w 2012 r. wzrósł tylko 0,8%.*** ilościowo”.

– mówi Przemysław Jaczewski, Brand Manager marki Soplica.

Rosnące potrzeby konsumentów oraz dane sprzedażowe pozwalają przypuszczać, że tendencja wzrostowa zainteresowania wódkami smakowymi, w tym nalewkami, będzie rozwijać się dalej w ciągu najbliższych lat.

* Zwyczaje i zachowania klientów na rynku napojów alkoholowych w 2012 roku, Centrum Badań marketingowych Indicator
**CEDC za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, Polska, sprzedaż w litrach I-XII 2012, kategoria wódki smakowe
***CEDC za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, Polska, sprzedaż w litrach I-XII 2012, kategoria wódki

CEDC

Dodaj komentarz

Twój email nie będzie widoczny w treści komentarza.
Wszystkie pola oznaczone * są wymagane.