Ponad miliard złotych i około 5 tysięcy miejsc pracy – tak wpływ lidera branży piwowarskiej na branżę opakowań oceniają analitycy Ernst & Young w raporcie „Wkład Kompanii Piwowarskiej w polską gospodarkę”. Firma wspiera cały sektor, jednak partnerów do współpracy wybiera bardzo starannie, mając na uwadze respektowanie przez nich wartości związanych ze zrównoważonym rozwojem.
Kompania Piwowarska to lider branży piwowarskiej i największa firma spożywcza w Polsce. Nic dziwnego, że oddziałuje na całe branże gospodarki, takie jak rolnictwo, transport czy marketing. Na działalności KP niemało zyskuje też branża opakowań.
Jak wynika z raportu Ernst & Young, Kompania Piwowarska rocznie wydaje na opakowania swoich piw aż 1 104 mln zł. Tak duże nakłady wynikają z różnorodnych form opakowań, w których dystrybuowane i transportowane jest kompanijne piwo. W tej obszernej kategorii mieszczą się nie tylko butelki, puszki i kegi, ale także etykiety i kapsle, skrzynki i tacki, palety i folia opakowaniowa. W związku z tym KP korzysta z rozbudowanej sieci dostawców, a tym samym pośrednio wpływa na zatrudnienie 5 196 osób w branży opakowań. Warto dodać, że lider branży piwowarskiej stara się kreować zrównoważony łańcuch dostaw, czyli współpracować z partnerami, którzy kierują się zasadami społecznej odpowiedzialności biznesu i szanują środowisko naturalne.
Świadomość konsumentów w zakresie znaczenia opakowań rośnie. Dlatego kupując produkt, coraz częściej wybieramy ten, którego opakowanie jest najbardziej przyjazne środowisku. W Kompanii Piwowarskiej podejmujemy działania oparte na ponownym wykorzystaniu i recyklingu opakowań w całym łańcuchu dostaw, zarówno po stronie dostawców, jak i użytkowników. Jesteśmy dumni, że jednocześnie możemy mieć wpływ na polską gospodarkę.
– mówi Wojciech Mrugalski, kierownik ds. komunikacji w Kompanii Piwowarskiej.
Kompania Piwowarska bezpośrednio daje pracę ok. 3200 osobom, jednak będąc nabywcą i dostawcą towarów i usług, w skali całej Polski wpływa na zatrudnienie 65 000 ludzi, czyli populacji miasta wielkości Stalowej Woli, Leszna czy Kędzierzyna-Koźla. Większość z tych miejsc pracy (33 300) jest związanych z zaopatrzeniem, m.in. z branżą opakowań, na pozostałą część składają się pracownicy sektora detalicznego (9 800) i branży gastronomicznej (19 000).
Raport „Wkład Kompanii Piwowarskiej w polską gospodarkę” jest częścią badania przeprowadzonego w 2011 roku przez Ernst & Young i Regional Policy Research na zlecenie Grupy SABMiller Europe. Całe badanie dotyczyło znaczenia produkcji i sprzedaży jej piwa. Analizą objęto 10 krajów: Czechy, Węgry, Włochy, Holandię, Polskę, Rumunię, Rosję, Słowację i Wielką Brytanię. Badanie skupiało się na gospodarczym znaczeniu SABMiller w Europie i Rosji, wpływie browarów Grupy na regiony, w których są one zlokalizowane, oraz na polityce w dziedzinie przedsiębiorczości społecznej i zrównoważonego rozwoju.
Kompania Piwowarska