Colian S.A. przejmuje FC Solidarność

8 stycznia 2013 roku spółka Colian S.A., podpisała przedwstępną umowę nabycia pakietu kontrolnego „FC Solidarność – rok założenia 1952” sp. z o.o. (FC Solidarność) od Spółdzielni Pracy Przemysłu Spożywczego „Solidarność” wraz ze zobowiązaniem do nabycia wszystkich pozostałych udziałów FC Solidarność od osób fizycznych.

Jutrzenka Colian

Colian Sweet, spółka zależna Coliana, zawarła ze Spółdzielnią Pracy Przemysłu Spożywczego „Solidarność” umowę sprzedaży 21.830 udziałów (77,4 proc.) udziałów Firmy Cukierniczej „Solidarność”. Cena sprzedaży za jeden udział będzie wynosiła 7.446,54 zł, a więc wartość tej transakcji wyniesie 162,6 mln zł. Dodatkowo Colian Sweet zobowiązał się do nabycia udziałów FC Solidarność od wszystkich zainteresowanych udziałowców tej spółki (tj. nie więcej niż 6.371 udziałów), po tej samej cenie.

W celu sfinansowania transakcji nabycia udziałów FC Solidarność, spółka celowa Colian Sweet pozyska 80 mln zł w formie kredytu bankowego, pozostała kwota zostanie zapewniona przez Colian i Ipopema 21 FIZ poprzez podwyższenie kapitału zakładowego Colian Sweet oraz poprzez udzielenie tej spółce pożyczek. Łączna wartość transakcji nabycia 100% udziałów FC Solidarność wyniesie maksymalnie 210 mln zł.

FC Solidarność jest największym polskim producentem markowych pralin (udział szacowany na blisko 10%). W swoim portfolio posiada bogatą ofertę pralin: praliny w pudełkach i puszkach, cukierki w torebkach i luzem, śliwki  w czekoladzie, cukierki toffi, galaretki) oraz ciastek kruchych i nadziewanych. Jej flagowym produktem jest Śliwka Nałęczowska w czekoladzie. FC Solidarność posiada nowoczesny zakład produkcyjny w Lublinie i obecnie zatrudnia ok. 1.000 osób.

Przejęcie będzie  bardzo istotnym wzmocnieniem Grupy. Po sfinalizowaniu transakcji będziemy dysponować kompletnym portfolio świetnych jakościowo i doskonale rozpoznawalnych produktów we wszystkich segmentach rynku słodyczy. Szacujemy, że udział Grupy Colian w polskim rynku słodyczy wzrośnie sumarycznie z ok. 7,3% do ok. 12%. Ważnym elementem jest możliwość zaistnienia na szybko rozwijającym się rynku pralin.

– mówi Jan Kolański, prezes Colian S.A.

FC Solidarność jest również istotnym eksporterem – kieruje na rynki zagraniczne około 20% produkcji, przy czym łącznie około 40% wartości eksportu stanowi sprzedaż do USA, Brazylii i Rosji. Spółka sprzedaje swoje produkty za granicą pod marką „Solidarność” i uzyskuje na nich bardzo dobre rentowności. Brandowe produkty Solidarności dostępne są w blisko 50 krajach, w tym tak egzotycznych, jak Chiny, Japonia czy Australia.

Włączenie Solidarności do Grupy Colian pozwoli nam na wykorzystanie istniejących doświadczeń, kanałów dystrybucji i kontaktów tej spółki do ekspansji zagranicznej naszych pozostałych brandów handlowych i tym samym na wyraźne zwiększenie sprzedaży eksportowej.

dodaje Jan Kolański.

Colian S.A.

Dodaj komentarz

Twój email nie będzie widoczny w treści komentarza.
Wszystkie pola oznaczone * są wymagane.