Eurocash świętuje 30-lecie: lider franczyzy i hurtu FMCG podkreśla swój wpływ na handel w Polsce

30 lat EurocashGrupa Eurocash, największy hurtownik FMCG i największy franczyzodawca w Polsce, obchodzi w tym roku 30-lecie działalności. Z okazji jubileuszu firma podsumowuje swoje osiągnięcia, prezentując konkretne dane liczbowe i rynkowe analizy, które potwierdzają jej kluczową rolę w transformacji polskiego handlu.

Lider pod każdym względem

Z ponad 15,5 tys. placówek zrzeszonych w sieciach takich jak Delikatesy Centrum, ABC, Groszek, Euro Sklep, Lewiatan czy Gama, Eurocash wyraźnie dominuje na rynku. Zgodnie z danymi Ministerstwa Finansów za 2023 r., Grupa osiągnęła przychody na poziomie 35 mld zł, wyprzedzając Żabkę o ponad 10 mld zł oraz Carrefour o niemal 25 mld zł.

Według analiz Deloitte, Eurocash jest obecnie największym franczyzodawcą w Polsce, wyprzedzając nie tylko detalistów spożywczych, ale także gigantów z innych branż, takich jak Orlen (3,5 tys. placówek) czy McDonald’s (546 restauracji). Zatrudniając 19 tys. pracowników, Grupa zajmuje również pozycję lidera pod względem wielkości zespołu.

Franczyza jako fundament stabilności

Sklep ACB Przy DworcuJak wskazują dane rynkowe, aż 97% zamykających się sklepów to placówki niezrzeszone i poniżej 40 mkw. Tymczasem sklepy działające w ramach struktur Eurocash osiągają średnio o 6–7% lepsze wyniki sprzedażowe niż niezależne placówki o podobnym metrażu.

Od 30 lat konsekwentnie wspieramy niezależnych detalistów, budując silny ekosystem franczyzowy. To dzięki niemu mogą skutecznie konkurować z dużymi sieciami i przetrwać trudne czasy.

– mówi Luis Amaral, założyciel Grupy Eurocash.

Technologia i dane wspierają detalistów

W centrum strategii Grupy znajduje się transformacja cyfrowa. Już 80% spośród 7,5 tys. detalistów zrzeszonych w systemie partnerskim dołączyło do nowoczesnej EuroPlatformy, która usprawnia rozliczenia i zarządzanie sklepami. Pełną integrację osiągnęły sieci Lewiatan, Gama oraz Delikatesy Centrum – ta ostatnia oferuje program lojalnościowy Delikarta, który w 2024 roku przekroczył 4 mln użytkowników.

Franczyza to przyszłość. Konsumenci coraz częściej wybierają sklepy, które oferują jakość, świeżość i lokalność – a te cechy najlepiej realizowane są w modelu franczyzowym.

– komentuje Paweł Surówka, prezes zarządu Grupy Eurocash.

Efekty? Konkretne wzrosty

Z badań wynika, że sklepy korzystające z narzędzi oferowanych przez Eurocash – takich jak promocje detaliczne – notują średniorocznie o 2,8% wyższą wartość sprzedaży oraz o 3,6% wyższą dynamikę ilościową niż placówki ich pozbawione.

W czasach inflacji i rosnących kosztów operacyjnych, argumenty za przynależnością do sieci stają się jeszcze bardziej przekonujące. A jeszcze lepiej – do największego franczyzodawcy w Polsce.

– podsumowuje Paweł Surówka.

30 lat budowania silnego handlu

Eurocash kończy trzy dekady działalności jako lider rynku hurtowego i franczyzowego, z wyraźnie zarysowaną wizją wspierania lokalnych przedsiębiorców i dalszego umacniania pozycji polskiego handlu.

Firma zapowiada kontynuację inwestycji w technologie, integrację nowych sklepów oraz rozwój narzędzi wspierających konkurencyjność detalistów.

Eurocash

Dodaj komentarz

Twój email nie będzie widoczny w treści komentarza.
Wszystkie pola oznaczone * są wymagane.