Kaufland ruszył z kampanią „Marnowanie? Nie mam w planie!”

Kampania Kaufland - nie marnuj jedzeniaKaufland wystartował z nową odsłoną kampanii „Marnowanie? Nie mam w planie!”. Można ją zobaczyć m.in. w internecie oraz gazetkach promocyjnych sieci. Inicjatywa ta ma na celu zwrócić uwagę Polek i Polaków na problem marnowania żywności. Akcja jest częścią strategii działań podejmowanych przez sieć w duchu zero waste.

Zrównoważony rozwój to jeden z kluczowych elementów strategii Kaufland, w którą wpisują się m.in. działania na rzecz środowiska. Do takich działań należy m.in. inwestycje w energooszczędne rozwiązania w sklepach, budowa instalacji fotowoltaicznych czy wykorzystanie ciepła odpadowego z urządzeń chłodniczych do ogrzewania marketów. Kaufland promuje także proekologiczne postawy wśród konsumentów, wspierając je przy pomocy kampanii edukacyjnych.

Kaufland zachęca, aby nie marnować jedzenia

Najnowszą inicjatywą w tym obszarze jest doroczna, cykliczna kampania „Marnowanie? Nie mam w planie!”, która jest odpowiedzią sieci Kaufland na  problem marnowania żywności – szacuje się, że co roku w Polsce na wysypiskach ląduje nawet 18 milionów talerzy z posiłkami. To aż dziewięć milionów ton zmarnowanej żywności!*

Akcja trwająca od 10. do 24. października br. jest widoczna m.in. w gazetce promocyjnej online oraz w kanałach społecznościowych sieci.

Ograniczenie marnowania żywności to jeden z siedemnastu priorytetowych celów ONZ, ale także jeden z kluczowych elementów strategii zrównoważonego rozwoju naszej sieci. Doroczna kampania to tylko jeden z przykładów działań w duchu zero waste, jakie podejmujemy w Kauflandzie. Nie ograniczamy się przy tym do edukacji konsumentów, ale również modyfikujemy nasze wewnętrzne procesy tak, aby zminimalizować straty żywności w łańcuchu logistycznym oraz w marketach. Współpracujemy również z organizacjami trzeciego sektora, Federacją Polskich Banków Żywności, Caritas Polska oraz Towarzystwem Pomocy im. św. Brata Alberta, którym przekazujemy żywność z krótkim terminem przydatności do spożycia.

– mówi Agnieszka Kotlińska, Starszy Specjalista ds. Corporate Affairs w Kaufland Polska.

W sklepach Kaufland funkcjonuje zautomatyzowany system gospodarki towarowej. Dzięki temu rozwiązaniu, w automatyczny sposób można oszacować ilość towaru i dostosować wielkość zamówienia z centrum dystrybucji do zapotrzebowania danego marketu. Sieć optymalizuje także swoje procesy logistyczne – w ub.r. detalista wprowadził specjalne jednostki paletowe tzw. Kaufland Klapp-Palette, które zapobiegają uszkodzeniom towaru. Natomiast w marketach w piekarniach na krótko przed zamknięciem sklepu wypiekane są wyłącznie artykuły podstawowe i promocyjne.

W sklepach kontrolowane są również daty minimalnej trwałości i terminy przydatności do spożycia produktów. W przypadku ich zbliżającego się upływu ceny artykułów zostają obniżone. Aby zwrócić uwagę klientów na te wciąż dobre, a dodatkowo korzystne cenowo produkty, Kaufland wprowadził we wszystkich sklepach przyciągające uwagę, zielone pudełka z napisem „Marnowanie? Nie mam w planie!”.  Sukcesem zakończył się realizowany w br. w szkołach autorski program edukacyjny „Eko od dziecka – nie marnuję”. W trakcie tego programu wolontariusze – pracownicy Kauflandu pokazywali uczniom podstawówek, jak nie marnować żywności.

Więcej informacji na temat działań Kauflandu w duchu zero waste oraz inne przykłady działań w tym obszarze można znaleźć na stronie Jak nie marnować żywności? | Kaufland.

Kaufland Polska

Dodaj komentarz

Twój email nie będzie widoczny w treści komentarza.
Wszystkie pola oznaczone * są wymagane.